Estēe Lauder
Estée Lauder, z domu Josephine Esther Mentzer /1906-2004/, zbudowała gigantyczne imperium kosmetyczne, które do dzisiaj określa się mianem elegancji, luksusu i najwyższej jakości produktów pielęgnacyjnych.
Karierę w branży kosmetycznej młoda Josephine rozpoczęła od sprzedaży kremów do twarzy. Wiedzę ze sposobu mieszania substancji i uzyskiwania z nich konsystencji kremu o różnych właściwościach pielęgnacyjnych i zapachowych Josephine nabyła od wuja, dr Johna Schotza. W 1946 roku założyła własne przedsiębiorstwo po nazwą "Estée Lauder Inc.”
Wypracowany przez Estée Lauder olejek zapachowy do kąpieli Youth Dew, którego zapach utrzymywał się na skórze przez cały dzień, stanowił przełom w jej karierze. W tym czasie koncerny kosmetyczne stawiały na kosmetyki pielęgnacyjne. Estee Lauder wykorzystała zainteresowanie kosmetykami zapachowymi i utworzyła całą serię kosmetyków Youth Dew o subtelnym aromacie kwiatowo – drzewnym, w tym olejków, kremów i perfum.
Estée Lauder pierwsze swoje stoisko otworzyła w salonie piękności w Nowym Jorku, przy 39 East 60th Street. Promowała własną linię produktów, opowiadając przy tym klientkom o sile kobiecego wdzięku i piękna. Zapracowała na własna renomę i w latach 50-tych XX wieku, założyła pierwszy salon piękności przy słynnej Piątej Alei. Jednocześnie oferta produktowa firmy stale się powiększała. Estee Lauder wprowadziła m.in. linię Clinique, promując pierwsze kosmetyki alergiczne.
Regularnie organizowała darmowe pokazy w salonach piękności, prezentowała zasady pielęgnacji ciała. Wprowadziła również zwyczaj dodawania małych próbek lub drobnych kosmetyków do zakupionych produktów, co bardzo spodobało się i zyskało aprobatę wśród nowojorskiej klienteli.
Po wprowadzeniu produktów do luksusowych domów towarowych, ceny kosmetyków sygnowanych marką Estée Lauder były w większości znacznie droższe od powszechnie znanych, drogeryjnych kosmetyków. Dzięki tej taktyce, produkty Estée Lauder kojarzyły się wyłącznie jako luksusowe i ekskluzywne. Bizneswoman koncentrowała się nie na korzyściach płynących z danego kosmetyku, a na jego wysokiej cenie i jej uzasadnieniu.
Po wejściu spółki na giełdę, firma stała się jednym z najbardziej lukratywnych przedsiębiorstw kosmetycznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Estée Lauder znalazła się w gronie dwudziestu największych geniuszy biznesu XX wieku, według tygodnika Time. W 2004 roku została odznaczona Prezydenckim Medalem Wolności USA. Serie produktów firmy Estée Lauder sprzedawane są w ponad 130 krajach.