Jimmy Choo
Jimmy Choo, luksusowa marka z niezwykłym wyczuciem piękna i stylu, oferująca kolekcje galanterii skórzanych, obuwia, torebek, okularów przeciwsłonecznych oraz perfum damskich i męskich. Jimmy Choo jest pionierem w sztuce ubierania rodzin królewskich, gwiazd muzycznych i aktorskich, jako jedna z pierwszych firm sprowadziła swoje produkty na czerwone dywany Hollywood, które stały się idealnym i gustownym tłem, pasem startowym dla butów i torebek od Jimmy Choo.
Jimmy Choo Yeang Keat urodził się 15 listopada 1948 roku w Penang w Malezji. W świadectwie urodzenia rodzinne nazwisko Chow zostało niewłaściwie zapisane, jako Choo.
Od najmłodszych lat Jimmy Choo zdobywał umiejętności i uczył się sztuki wykonywania ręcznie butów od swojego ojca, z zawodu szewca. Dzięki wysiłkowi i pracy całej rodziny, Jimmy Choo wyjechał do Anglii. Ukończył London College of Fashion i rozpoczął pracę w firmie projektowej.
W 1986 roku otworzył własną firmę, w której własnoręcznie projektował i wytwarzał buty damskie. Powabny krój, modny design i przykuwający wzrok kunszt zyskały uprzywilejowaną klientelę, a pierwsza kolekcja odniosła natychmiastowy sukces. Jego własne projekty i rzemiosło pracy zostało z wielkim sukcesem zauważone na Londyńskim Tygodniu Mody w 1988 roku. Prace pojawiły się w nowoczesnych pismach, a patronat księżnej Walii Diany, która na początku lat 90-tych pojawiła się w szpilkach od Jimmy Choo, wzmocnił wizerunek firmy.
W 1996 roku był współzałożycielem firmy pod nazwą własnego nazwiska Jimmy Choo Ltd. wraz z brytyjską redaktorką mody magazynu Vogue, Tamarą Mellon oraz siostrzenicą Jimmy Choo, Sandrą Choi, dyrektorem kreatywnym.
Tamara Mellon, prezes i dyrektor artystyczny w firmie Jimmy Choo Ltd. przez piętnaście lat, rozwinęła firmę, zbudowała obuwnicze imperium, wprowadziła luksus nowej generacji. Firma Jimmy Choo otworzyła pierwszy własny sklep w 1996 roku na Motcomb Street w Londynie. Dwa lata później powstały sklepy w Nowym Jorku i Los Angeles. Reputacja marki ulubionych aktorów, gwiazd kina przyczyniała się do szybkiego rozwoju firmy. Marka Jimmy Choo rozwinęła się na rynku amerykańskim i europejskim, w 2000 roku produkty wykonane z doskonałej jakości materiałów podbiły rynek azjatycki.
Pierwsze perfumy Jimmy Choo zadebiutowały na rynku w 2011 roku. Szyprowo – owocowe Jimmy Choo w wersji wody perfumowanej podbiły serca wielu kobiet. W każdym roku dla kobiet wydawane są nowe kompozycje: Jimmy Choo Eau de Toilette (2012), Exotic (2013), Stars (2014), Love (2015), L’Eau (2017), Fever (2018), Floral (2019), wszystkie zamknięte w kryształowych flakonach zainspirowanych przez Tamarę Mellon weneckim szkłem Murano.
Kolekcje perfum Jimmy Choo to prawie 30 odmiennych kompozycji zapachowych., do których należy również: Flash (2013), Blossom (2015), Illicit (2015), I Want Choo (2020), Seduction Collection (2020) oraz Jimmy Choo Man (2014).
Obecnie Jimmy Choo jest jedną z najbardziej cenionych marek luksusowych na świecie. Posiada globalną sieć sklepów specjalistycznych, jest częścią luksusowej grupy mody Capri Holdings Limited.