Wczytuję dane...

Estēe Lauder

Estée Lauder, z domu Josephine Esther Mentzer (1906-2004), zbudowała gigantyczne imperium kosmetyczne, które do dzisiaj jest mianem elegancji, luksusu i produktów najwyższej jakości.

Branżą kosmetyczną zainspirował Estée Lauder wuj, dr John Schotz, który nauczył młodą Josephine domowego sposobu mieszania substancji i uzyskiwania z nich kremów o różnych właściwościach pielęgnacyjnych i zapachowych. W 1942 roku Estée Lauder rozpoczęła sprzedaż kremów do twarzy, wyprodukowanych przez siebie. Cztery lata później założyła własne przedsiębiorstwo po nazwą "Estée Lauder Inc.” Wypracowany przez  Estée Lauder zapachowy olejek do kapieli Youth Dew, którego zapach utrzymywał się na skórze przez cały dzień, stanowił przełom w jej karierze. W tym czasie koncerny kosmetyczne stawiały na kosmetyki pielęgnacyjne. Estee Lauder wykorzystała zainteresowanie kosmetykami zapachowymi i utworzyła całą serię kosmetyków Youth Dew o subtelnym aromacie kwiatowo – drzewnym, w tym olejków, kremów i perfum.

   

Estée Lauder, pierwsze swoje stoisko otworzyła w salonie piękności w Nowym Jorku, przy 39 East 60th Street. Promowała własną linię produktów, opowiadając przy tym klientkom o sile kobiecego wdzięku i piękna. Zapracowała na własna renomę i w latach 50-tych XX wieku, założyła pierwszy salon piękności przy słynnej Piątej Alei. Jednocześnie oferta produktowa stale się powiększała, wprowadziła m.in. linię Clinique, promując pierwsze kosmetyki alergiczne.

   

Przy niskich nakładach na reklamę przy braku środków w budżecie firmy, Estée Lauder na własny sposób starała się opracować strategię marketingową. Regularnie organizowała darmowe pokazy w salonach piękności, prezentując zasady pielęgnacji ciała. Wprowadziła również zwyczaj dodawania małych próbek lub drobnych kosmetyków do zakupionych produktów, co bardzo spodobało się i zyskało aprobatę wśród nowojorskiej klienteli.

   

Po wprowadzeniu produktów do luksusowych domów towarowych, ceny kosmetyków sygnowanych marką Estée Lauder były w większości znacznie droższe od powszechnie znanych, drogeryjnych kosmetyków. Dzięki tej taktyce, produkty Estée Lauder kojarzyły się wyłącznie jako luksusowe i ekskluzywne. Bizneswoman koncentrowała się nie na korzyściach płynących z danego kosmetyku, a na jego wysokiej cenie i jej uzasadnieniu.

Po wejściu spółki na giełdę, firma stała się jednym z najbardziej lukratywnych przedsiębiorstw kosmetycznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Estée Lauder znalazła się w gronie dwudziestu największych geniuszy biznesu XX wieku, według tygodnika Time. W 2004 roku została odznaczona Prezydenckim Medalem Wolności USA.

   

Serie produktów firmy Estée Lauder sprzedawane są w ponad 130 krajach. Luksosowe perfumy Estée Lauder to gama ponad 120 różnych kompozycji zapachowych z kolekcji m.in.: Yow-Dew (1953), Azuree (1969), Aliage (1972), White Linen (1978), Private Collection (1993), Beautiful (1985), Pleasures (1995), Beyond Paradise (2003), Dream (2006), Sensuos Collection (2008), Intuition (2010), Bronze Goddess (2011), Modern Muse (2013), 

Sortuj według: Wyświetl po produktów

Polub nas na Facebook

Śledź nas na Twitter